Da er endelig båten forsikret. Det tok litt lengre tid enn planlagt. Og årsaken er arrogante Storebrand. Det er ingenting som provoserer meg mer enn arrogant og dårlig kundebehandling. Dermed ble båten forsikret hos Tryg, ikke Storebrand.
Jeg hadde egentlig i utgangspunktet valgt Tryg, ettersom jeg fikk prosenter via mitt medlemsskap i Norsk Journalistlag. Men rett før jeg skulle til å bestille, oppdaget jeg at jeg via jobben, som har pensjonsordning via Storebrand, kunne komme enda rimeligere ut. Eneste problemet var at jeg på Storebrands sine nettsider ikke automatisk kunne forsikre båter eldre enn 1975, slik at jeg måtte sende en e-post for å få mer informasjon.
Det er over tre uker siden nå. Inkludert en noe sarkastisk purring for snart én uke siden.
Storebrand har glimret med sitt fravær i respons. Ingen e-post eller telefon. Jo, forresten, jeg har fått to automatiserte bekreftelser på at de har fått e-postene jeg sendte, men jeg har aldri fått noe ytterligere svar.
Så da ble det Tryg da, omtrent 300 kroner dyrere i året, men for en så gammel båt som jeg har blir det ikke mye penger uansett. Og i det minste svarer Tryg både på e-post og telefon! Noe som gjør meg, eeh, tryggere… 🙂 I tillegg var hun jeg snakket med veldig hyggelig og imøtekommende. Tryg har forstått det!
Storebrands arroganse bekymrer meg imidlertid noe, ettersom jobbens pensjonsordning går gjennom dem. Hadde jeg kunnet ville jeg ha byttet selskap også der, men det er vel antakelig umulig.
Jeg er klar over at jeg bare er en liten småfisk i det store forsikringshavet, men alle bekker små gjør en stor å, noe Storebrand tydeligvis gir blanke i!
Tillegg:
I rettferdighetens navn får jeg ta med at samme dag som jeg skrev dette innlegget, etter at jeg hadde skrevet det, dukket det en e-post opp i innboksen min fra Storebrand, som beklagde at de ikke hadde svart på den første henvendelsen, men da hadde jeg allerede bestemt meg for å velge Tryg, og kunne svare nettopp det. Så det kom respons til slutt, på purringen min. Men altfor sent, og ikke nok til å rette opp mitt dårlige inntrykk av dem.